Az általános iskola alsó tagozatában szerzett ismeretek képezik az alapját a későbbiekben minden tanulási folyamatnak. Rendkívül fontos, hogy az első négy osztályban tanultak megfelelően és tartósan rögzüljenek annak érdekében, hogy az olvasás, írás, számolás területén a gyermekek megfelelő jártasságra tegyenek szert, és képességeik szükség szerint, az elvárásoknak megfelelően fejlődjenek, alakuljanak.
A tananyag mennyisége már első osztályban is hatalmas, hiszen az augusztusban még óvodás gyermeknek az első félév végén tudnia kell olvasni, másodikban pedig már 100-as körben számolni, osztani, szorozni. A tanító néninek sokszor nincs lehetősége arra, hogy minden gyemekre külön figyeljen, vagy több időt szánjon egy adott tananyagrészre, még akkor sem, ha látja, hogy nem mindenki tudta megfelelő szinten elsajátítani azt.
Az idő kevés, a törvényileg meghatározott követelmény adott és hatalmas mennyiségű, annak meg kell felelni. Így viszont az a gyermek, aki valamilyen okból nem tud az adott tempóban haladni, lemarad, esetleg betegség vagy más ok miatt hosszabb ideig hiányzik, vagy egyszerűen csak alkatából, egyéni képességeiből fakadóan picit több időre lenne szüksége, szinte behozhatatlan hátrányt szenved.
Az iskolák részéről szinte már elvárás, hogy a szülő foglalkozzon otthon a gyermekkel. Mikor? Hogyan? Mi lesz a szülő-gyermek kapcsolat szempontjából alapvető fontosságú együtt töltött minőségi idővel? Miért kellene egy szülőnek tanárnak is lennie? Ezekre a kérdésekre nincs megfelelő válasz.
Tanulási nehézség
A tanulási problémák hátterében általában több tényező együttes hatása áll, ezek lehetnek személyi, környezeti, iskolai, pszichikus, szociális, genetikai okok. A tanulási nehézség enyhe tanulási probléma, mely korrepetálással, egyéni megsegítéssel, a pedagógus és szülő együttműködésével fejleszthető, korrigálható. Tanulási nehézség léphet fel például egy hosszabb kimaradás után, amikor a tananyag önálló pótlás okoz gondot, de előfordulhat az is, hogy a gyermek egyszerűen érdeklődéséből, adottságaiból, képességeiből fakadóan bizonyos tantárgyakban jobban, másokban pedig kevésbé jól teljesít, és az adott területeken egyéni megsegítésre van szüksége.
Szeretettel és odafigyeléssel várok ezért minden kisiskolást, hogy együtt küzdjünk meg a kihívásokkal. Egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokon, célzott megsegítéssel, sok ismétléssel, csak a gyermekre és az ő egyéni igényeire koncentrálva tanulunk és haladunk a tananyag feldolgozásában.
A legtöbb iskolában már alsó tagozatban megjelenik az első idegen nyelv is mint tantárgy. Angoltanárként az angol nyelv elsajátításában tudok segítséget nyújtani a gyermek korának megfelelő játékos és/vagy komolyabb nyelvtudást igénylő tevékenységekkel, feladatokkal.
Egyéni megbeszélés alapján felső tagozatos gyermekeket is várok tantárgyi korrepetálásra elsősorban humán tárgyakból és angol nyelvből.
Magamról
Verba Andrea vagyok, angoltanár, valamint tanulásban akadályozottak és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógus. A gyógypedagógiát sokan a „sajátos nevelési igény/SNI”, „tanulási és/vagy értelmi akadályozottság” fogalmával azonosítják. Én pedagógusként-gyógypedagógusként minden gyermeket nagy szeretettel várok függetlenül attól, hogy „hivatalosan, papíron” sajátos nevelési igényű-e vagy sem.