Játékos képességfejlesztő foglalkozások
Az óvodás korú gyermekek életében legfontosabb tevékenység a játék, hiszen a játéktevékenység során szerezett tapasztalat és tudás révén szereznek új ismereteket, fejlődik személyiségük. A játék tehát a személyiség komplex fejlesztésének leghatékonyabb eszköze. A gyermekek örömüket lelik ebben a tevékenységben. Megtanulnak a társaikkal és a felnőttekkel együttműködni, bizonyos szabályokhoz igazodni, megismerkednek az alapvető társadalmi normákkal, a társas érintkezés szabályaival, megtanulnak saját magukra és ugyanakkor másokra is figyelni. A képességfejlesztő foglalkozások ezért irányított és szabad játéktevékenységeken keresztül valósulnak meg a gyermek igényeit maximálisan figyelembe véve.
Ismerkedés az angol nyelvvel az óvodában
Hiszem azt, hogy az idegen nyelvvel való megismerkedést már egészen korai életszakaszban érdemes elkezdeni, hogy a későbbiekben ne feladatként, hanem örömteli tevékenységként élje meg a gyermek az idegen nyelv elsajátításának folyamatát. Óvodáskorban a legfőbb szempont a játékosság, a jókedv, az, hogy a gyermek érezze jól magát a foglalkozáson, hiszen a cél a nyelv megszerettetése. Az anyanyelv elsajátítása is változatos játéktevékenységen, közvetlen tapasztalatszerzésen keresztül történik, ezért a foglalkozások kiscsoportos formában vagy egyénileg, sok-sok dallal, mozgással, mondókával, versikével kísérve valósulnak meg. Így a jókedv garantált!
Magamról
Verba Andrea vagyok, angoltanár, valamint tanulásban akadályozottak és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógus. A gyógypedagógiát sokan a „sajátos nevelési igény/SNI”, „tanulási és/vagy értelmi akadályozottság” fogalmával azonosítják. Én pedagógusként-gyógypedagógusként minden gyermeket nagy szeretettel várok függetlenül attól, hogy „hivatalosan, papíron” sajátos nevelési igényű-e vagy sem.